ІПР (Дитина з затримкою психічного розвитку)
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання: 12 вересня 2022 року - 02
червня 2023 року
2. Загальні
відомості про ученицю:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)______________
дата народження ______________
повне
найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учениця:
рік навчання: другий
клас навчання: 2
контактні номери телефонів батьків
(інших законних представників) для термінового зв’язку
3. Індивідуальні особливості
розвитку учня:
4. Рекомендації щодо
організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами
(зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень
підтримки:
перший рівень
підтримки;
другий рівень
підтримки;
третій рівень підтримки;
п’ятий рівень
підтримки;
2) адаптація та
модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
|
|
Доступність потреба в усамітненні, його
періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
Ні |
|
освітлення |
Ні |
|
рівень шуму |
Ні |
|
|
|
|
Психолого-педагогічна адаптація: |
|
|
використання
візуального розкладу |
Так |
Картки, візувальні інструкції. |
збільшення часу на
виконання завдань |
Так |
Додатковий час для виконання завдань. |
збільшення обсягу
допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
Так |
Учениці необхідна постійна допомога дорослого. |
руховий режим |
Так |
Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи. |
використання заохочень |
Так |
Словесне заохочення, наліпки, створення ситуації успіху.
Залучення до «важливої» роботи. |
використання засобів
для концентрації уваги |
Так |
Комп’ютерні технології,
картки, моделювання ситуації. |
інше |
|
|
Адаптація навчального матеріалу: |
|
|
картки-підказки,
картки-інструкції |
Так |
Постійна візуалізація. |
|
|
|
3)потреба у
використанні:
жестової мови та/або
залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових
заняттях з: психологом
ні
5) потреба в консультації
з:
фахівцями спеціальних
закладів освіти;
іншими фахівцями
____________________________________________________
6) наявність
індивідуального навчального плану:
ні.
У разі потреби в
індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які
потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення
індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет
(інтегрований курс) |
Адаптація чи
модифікація |
Відповідальний
педагогічний працівник |
Українська мова |
Модифікація |
|
Англійська |
Модифікація |
|
Математика |
Модифікація |
|
ЯДС |
Модифікація | |
Мистецтво |
Адаптація |
|
Інформатика |
Адаптація |
|
5. Додаткові
психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття
(послуги) |
Фахівець, який
проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекція розвитку |
Практичний психолог |
|
Середа
13.30-14.30 П’ятниця
13.30-13.30 |
Розвиток мовлення |
|
|
Понеділок
13.20-14.20 П’ятниця
12.30-13.30 |
Логоритміка |
|
|
Вівторок 13.20-14.20 Четвер 13.30-14.30 |
6. Навчання:
за адаптованим розкладом, з
відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до
індивідуального навчального плану, зазначити які: ______________________________________________________________________
за модифікованим
розкладом.
7. Забезпечення
асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті
учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
2) асистентом учня
(учениці) є:
батьки:
______________________________________________________________
інші законні
представники______________________________________________
уповноважена батьками
особа ______________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний
робітник___________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
8. Забезпечення
допоміжними засобами навчання:
1) потреба у
підручниках:
підручники для закладів
загальної середньої освіти та матеріали;
підручники для осіб з
особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для
навчання:
ні.
Зазначити перелік
засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
Комп'ютерна логопедична програма для корекційної
роботи; комп’ютерний логопедичний тренажер; друковані картки з ілюстраціями;
схеми-підказки; крісла-мішки «груша»; сенсорні мішки; м’який мат; балансири;
наочно-дидактичні матеріали для розвитку логічного мислення.
9. Потреба в розумному
пристосуванні:
так, зазначити яка:
10. Особливості
проведення оцінювання:
використання доступних
форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних
завдань тощо);
адаптація завдань для
оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з
порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань
для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що)
11. Потреба у
продовженні строків навчання:
так
12. Додаткові напрями
роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати,
яких планується досягти |
Рівень досягнутих
результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток
інтелектуальної сфери |
Вчити сприймати виклад усного матеріалу. Розвивати
та вдосконалювати навички та вміння: аналізувати, узагальнювати,
вилучати зайве, групувати за певними ознаками. Розширювати уявлення про
навколишній світ. |
До кінця навчального року
учениця
сприймає усний виклад
навчального матеріалу. Розширилося уявлення
про навколишній світ у межах ІНП. Підвищився рівень сформованості всіх видів навчальної
діяльності учениці на середній рівень . |
|
Розвиток сенсорної,
моторної |
Розвивати тактильні відчуття, відчуття власного тіла, загальну
та дрібну моторику. |
На кінець першого півріччя учениця проявляє вміння в
орієнтуванні власного тіла та навколишньому середовищі на
достатньому рівні. На кінець навчального року користується предметами з
кращою якістю та результативністю. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Розширювати словниковий запас у межах вікового періоду. Активно
стимулювати мовленнєву діяльність учениці на уроках. Розвивати: моторику артикуляційного
апарату; фонематичні процеси; зв’язне мовлення; вміння
складати різного типу розповіді; вміння
виділяти головне і другорядне. |
На кінець навчального року словниковий
запас в межах вікової норми. Досягти в учениці здатності правильно формулювати речення,
висловлювати свою думку. Навчитися виділяти головне і другорядне. |
|
Розвиток фізичних здібностей |
Розвивати: вправність, мобільність, витривалість
та координацію; уміння чекати своє
черги, вчасно вступати у гру та дотримуватися умов гри. Виробляти точність в русі та рівновазі. Формувати соціальну поведінку та здоровий спосіб життя. |
На
кінець першого семестру дитина пересувається по підвищеній і обмеженій за площиною опорі.
Виконує вправи на подолання природних перешкод, пересувається із зупинками за зоровим і
слуховим сигналами. Розпізнає, добирає та виконує фізичні вправи для ранкової
гімнастики. Розуміє значення фізичних вправ для здоров’я людини. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
Вчитися контролювати себе та ставити перед собою конкретні
вимоги. Поступово підвищувати працездатність дитини. |
На кінець навчального року учениця контролює свої емоції. Підвищується рівень працездатності та уважності. |
|
Розвиток соціальної сфери |
Вчити
спілкуватися з дорослими. Формувати вміння спілкуватися з
однолітками. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації,
спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях. Формувати здатність до соціальної поведінки. |
На кінець року починає розуміти значення власності, розуміє слова «моє»,
«не моє», менше бере чужі речі без дозволу.
Звертається до дорослих на «Ви». |
|
Подолання навчальних
труднощів |
Вчити: підпорядковувати свої дії прийнятому плану; вчити
зосереджено слухати матеріал, переказувати прочитане/почуте; сприймати усний
виклад навчального матеріалу. Вдосконалювати навички обчислення та рахунку,
розв’язувати задачі. Максимально стимулювати увагу
на уроках, підтримувати навіть незначні успіхи. |
На кінець навчального року з допомогою вчителя/асистента вчителя
намагається підпорядковувати свої дії прийнятому плану. Намагається аналізувати, узагальнювати, вилучати зайве, групувати, класифікувати за певними ознаками.
Може переказувати прочитане/почуте словосполученням або простим реченням. Рахує та обчислює вирази в межах 20 без переходу через десяток
з опорою на лічильні матеріали. Розв’язує прості задачі за навідними питаннями.
|
|
13. Члени команди
психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму
розвитку:
№ |
Власне ім’я та прізвище |
Посада |
Підпис |
1 |
|
Директор опорного закладу |
|
2 |
Завідувачка філії |
|
|
3 |
Класний
керівник |
|
|
4 |
Асистент вчителя, вчитель англійської
мови |
|
|
4 |
Вчитель інформатики |
|
|
5 |
|
Практичний психолог |
|
6 |
Вчитель
початкових класів |
|
|
8 |
Фахівець-консультант ІРЦ |
|
Індивідуальну програму
розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:
______________________________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
підпис
__________________________ дата __________________________
ІПР (Дитина із інтелектуальними порушеннями, порушенням мовлення)
ІНДИВІДУАЛЬНА
ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання: ______________
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) ______________
дата народження
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень: ______________
рік навчання другий
клас навчання 2
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку ______________
3. Індивідуальні особливості
розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня
(компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у
закладі освіти |
Потреби |
|
Інтелектуальні труднощі |
|||
Переважає
конкретно-наочне мислення. Вміє узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки щодо
предметів і явищ у межах побутового сприймання; ділитися з іншими. |
Наявні значно виражені
інтелектуальні труднощі. Швидко перенасичується
інтелектуальною інформацією. Потребує
постійного стимулювання та заохочення до діяльності. Має труднощі в концентрації уваги. Дитина часто неусвідомленно відволікається, довго розглядає картинки. Сприймання
мимовільне. |
вчити: працювати над розвитком сприймання, мислення, пам’яті та
інших психічних процесів. Регулювати свої елементарні дії для досягнення
простого результату. розвивати: пам’ять, сприйняття, мислення, емоційно-вольову зрілість. Підвищити
рівень розвитку пізнавальних процесів. формувати: увагу, правильний спосіб мислення. |
|
Знає всі голосні (друковані і писані). Вміє читати побуквенно; видітяти перший звук у слові;
підбирати слова на заданий звук.
|
Словниковий
запас нижче вікових вимог. В мовленні користується одним словом, аграматичною
фразою, простим реченням. Порушені фонематичні процеси. Звуковимова багатьох
звуків та складова структура слова порушена. Недорозвиток мовно-слухової
пам’яті, фонематичного слуху, сприйняття. Скласти зв’язну розповідь за серією
малюнків не може. Під диктовку не пише. При списуванні копіює друковані
літери з помилками. Мовлення
та комунікація – на мінімальному рівні. Використовує
короткі слова або невербальні форми комунікації. |
вчити: розуміти зв’язний текст, вести діалог та монолог, складати
різного типу розповіді, передавати зміст явищ та подій. Вести діалог та
монолог. Списувати з друкованого тексту. Виправляти мовні помилки. Вчити
аналізувати та передавати зміст прочитаного; аналізувати написане. розвивати: моторику артикуляційного апарату, фонематичні процеси,
мовно-слухову увагу, сприйняття, зв’язне мовлення, граматичну будову,
моторику пальців рук; навчальну мотивацію; навичку письма, навичку
читання. формувати: вміння висловити власну думку;
писемне
мовлення.
|
|
Навчальні труднощі |
|||
Вміє рахвати в межах двадцяти в прямому
порядку; розв’язувати приклади в межах десяти самостійно; розрізняти геометричні фігури; записувати цифри під диктовку у межах десяти; вимірювати
довжини
предметів або відрізків з допомогою; на початковому
рівні списувати з дошки; діяти відповідно до вказівок вчителя. Знає, розрізняє кольори, розміри
предметів. Розрізняє основні величини. Достатньо сформовані навички
самообслуговування. |
Записує
цифри в межах другого десятка з допомогою вчителя. Для розв’язання задач
потрібне наочне підкріплення. Учень з важкістю користується лінійкою та креслить геометричні фігури. Значення
прочитаного слова не розуміє. Уповільнені
процеси переробки інформації, низький рівень продуктивності. Знижена
працездатність. Без допомоги дорослого не завжди розуміє суть завдання. Має
низький рівень знань відповідно до програмних вимог. |
вчити: рахувати в межах п’ятдесяти; розв’язувати приклади в межах п’ятдесяти; розв’язувати задачі; склад чисел; користуватись
вимірювальними приладами; списувати з друкованого
тексту.
Користуватись дидактичним матеріалом. розвивати: дрібну мотортку; фразове та граматичне мовлення; просторове орієнтування. формувати: логічне мислення; прагнення вчитися. працювати над: розширенням обсягу знань відповідно
до шкільної програми |
|
Соціокультурні труднощі |
|||
Не
конфліктує з однолітками. Не агресивний. Намагається допомагати іншим.
Доброзичливий. |
Спостерігається
високий рівень тривожності. Виражені ознаки інфактильності. Не достатньо
сформовані навички емоційно-вольої саморегуляції. |
вчити: знімати емоційну напругу через релаксаційні вправи,
контролювати себе та ставити перед собою конкретні вимоги, регулювати свої
елементарні дії для досягнення простого результату. розвивати: вольові якості через гру, комунікативні навички. формувати: здатність до вольових зусиль, довільної регуляції
поведінки; позитивну самооцінку. працювати над: створенням умов для почуття безпеки та довіри. |
|
4. Рекомендації щодо
організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами
(зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень
підтримки:
перший рівень
підтримки;
другий рівень
підтримки;
третій рівень підтримки;
п’ятий рівень
підтримки;
2) адаптація та
модифікація освітнього середовища:
Назва
адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
||
Пристосування середовища: |
|
|
||
Доступність потреба в усамітненні, його періодичність та місце
(ресурсна кімната, медіатека тощо) |
Так |
Куточок для
усамітнення. |
||
освітлення |
Ні |
|
||
рівень шуму |
Так |
Контроль рівня шуму у
класі. Дитина дезорієнтується при наявності високого рівня шуму. |
||
|
|
|
||
Психолого-педагогічна адаптація: |
|
|
||
використання візуального розкладу |
Так |
Картки, візувальні
інструкції. |
||
збільшення часу на виконання завдань |
Так |
Додатковий час для
виконання письмових завдань. |
||
збільшення обсягу допомоги (навідне питання,
демонстрація зразка, нагадування тощо) |
Так |
Враховуючи
міру засвоєння знань учнем. |
||
руховий режим |
Так |
Чергування
видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи. |
||
використання заохочень |
Так |
Словесне заохочення,
наліпки, створення ситуації успіху. Залучення до «важливої» роботи |
||
використання засобів для концентрації уваги |
Так |
Комп’ютерні
технології, моделювання ситуації. |
||
інше |
|
|
||
Адаптація навчального матеріалу: |
|
|
||
картки-підказки, картки-інструкції |
Так |
|
||
|
|
|
||
3)потреба у
використанні:
жестової мови та/або
залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових
заняттях з: психологом
ні
5) потреба в
консультації з:
фахівцями спеціальних
закладів освіти;
іншими фахівцями ____________________________________________________
6) наявність
індивідуального навчального плану:
ні.
У разі потреби в
індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які
потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення
індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
Українська мова |
Модифікація |
|
Англійська |
Модифікацфя |
|
Математика |
Адаптація | |
ЯДС |
Адаптація |
|
Мистецтво |
Адаптація |
|
Інформатика |
Адаптація |
|
5. Додаткові
психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає
послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекція розвитку |
Практичний психолог |
Ресурсна кімната ЗО |
Вівторок 13.20-14.20 П’ятниця 12.30-13.30 |
Розвиток мовлення |
Вчитель-логопед
|
|
|
Логоритміка |
|
|
Середа 13.20-14.20 |
ЛФК |
|
Понеділок 13.30-14.30 |
6. Навчання:
за адаптованим розкладом, з
відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до
індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________
за модифікованим
розкладом.
7. Забезпечення
асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті
учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
2) асистентом учня
(учениці) є:
батьки:
_____________________________________________________________
інші законні
представники_____________________________________________
уповноважена батьками
особа __________________________________________
(зазначити прізвище,
власне ім’я,по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний робітник
___________________________________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
8. Забезпечення
допоміжними засобами навчання:
1) потреба у
підручниках:
адаптація підручників для закладів
загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими
освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для
навчання:
ні.
Зазначити перелік
засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
наочно-дидактичний
матеріал (схеми-підказки, перфокарти); тактильний ребристий килимок для профілактики
плоскостопості; сенсорний м'яч для
зорової і тактильної стимуляції; набір геометричних фігур; посібник «Моталочки»; Рухові
модулі «сканер-сфера»
атематичні ваги для дослідження ваги різних предметів; магнітний набір для осіб початкових класів.
9. Потреба в розумному
пристосуванні:
так, зазначити яка:
____________________________________________________
10. Особливості
проведення оцінювання:
використання доступних
форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних
завдань тощо);
адаптація завдань для
оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з
порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань
для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що)
11. Потреба у
продовженні строків навчання:
так
12. Додаткові напрями
роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягти |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється
після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток
інтелектуальної сфери |
Вчити та вдосконалювати навички та вміння: аналізувати,
узагальнювати, вилучати зайве, групувати за певними ознаками. Вчити сприймати усний виклад навчального матеріалу. |
До кінця навчального року
учень групує об’єкти живої та не живої природи, геометричні
фігури за певними ознаками; вилучає зайве; сприймає усний виклад навчального матеріалу. Намагається аналізувати, узагальнювати. |
|
Розвиток сенсорної,
моторної |
Розвивати тактильні відчуття, відчуття власного тіла, загальну
та дрібну моторику. |
На кінець першого півріччя учень проявляє вміння в орієнтуванні
власного тіла та навколишньому середовищі на достатньому рівні. На кінець навчального року користується предметами з кращою
якістю та швидкістю. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Розширювати словниковий запас у межах вікового періоду. Активно
стимулювати мовленнєву діяльність учня на уроках. Розвивати: моторику артикуляційного апарату; фонематичні процеси; зв’язне мовлення; вміння складати різного типу розповіді; вміння виділяти
головне і другорядне. |
На
кінець навчального року словниковий запас у дитини
збагатиться словами зі «стіни слів» . Досягти в учня
здатності правильно формулювати речення, висловлювати свою думку. Навчитися виділяти
головне і другорядне. Сформувати навичку переказу
тексту за допомогою дорослого.
|
|
Розвиток фізичних здібностей |
Розвивати: вправність; мобільність; витривалість; координацію; уміння чекати своє
черги; вчасно вступати у гру
та дотримуватися умов гри. Виробляти точність в русі та рівновазі. Формувати здоровий спосіб життя.
|
На кінець
навчального року учень пересувається
по підвищеній і обмеженій за площиною опорі. Виконує вправи на подолання
природних перешкод; пересувається із зупинками за зоровими
і слуховим сигналами. Розпізнає, добирає та виконує фізичні вправи для
ранкової гімнастики. Розуміє та пояснює значення фізичних вправ для здоров’я
людини. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
Максимально стимулювати активність на уроках, підтримувати навіть
незначні успіхи. Вчити контролювати себе та ставити
перед собою конкретні вимоги; оволодіти прийомами, що допоможуть подолати
негативні емоційні реакції, знімати емоційну та фізичну напругу. Поступово підвищувати темп роботи і працездатність дитини. |
На кінець першого
семестру учень активніше працює на уроках. Навчився переключається з одного виду
діяльності на інший без нервового напруження. На кінець навчального року учень контролює свої емоції на достатньому рівні. Оволодів прийомами, що допомагають долати негативні емоційні
реакції. Підвищується працездатність та темп роботи. |
|
Розвиток соціальної сфери |
Вчити знімати
емоційну напругу через релаксаційні вправи; спілкуватися з дорослими; спілкуватися в конкретних соціально-побутових ситуаціях. Формувати бажання більше спілкуватися з однолітками. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою
комунікації. Формувати здатність до соціальної поведінки. |
На кінець першого семестру знизився рівень тривоги при
спілкуванні із знайомими людьми. Починає розуміти значення власності, розуміє
слово «мій». |
|
Подолання навчальних
труднощів |
Вчити підпорядковувати свої дії прийнятому плану. Вчити зосереджено слухати матеріал, переказувати
прочитане/почуте. Вдосконалювати навички обчислення та рахунку, розв’язування
задач. |
На кінець навчального року підпорядковує свої дії прийнятому
плану. Може переказувати прочитане/почуте. Рахує та обчислює вирази в межах 50 без переходу через десяток. Розв’язує задачі відповідно до індивідуальної навчальної
програми. |
|
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
№ | Власне ім’я та прізвище | Посада | Підпис |
1 | Директор опорного закладу |
| |
2 | Завідувачка філії |
| |
3 | Класний керівник |
| |
4 | Асистент вчителя, вчитель англійської мови |
| |
4 | Вчитель інформатики |
| |
5 | Практичний психолог |
| |
6 | Вчитель початкових класів |
| |
8 | Фахівець-консультант ІРЦ |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:
______________________________________________________________________ (зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
підпис __________________________ дата __________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар